2010. január 17., vasárnap

Életinduló II.

.
Mutatok még párat, mert nagyon belejöttem :) Rájöttem, hogy van még egy csomó zene, ami megmozgat, hatással van rám és simán bekerülhet az Életindulós listámba, még ha nem is az elsők között szerepelnek.

Mindig is csodálattal fordultam a zenészek felé, akik képesek varázslatot hozni a világba. Csodálatos, hogy ennyiféle zene létezik, sokszínű, sokféle, mindenkinek jut bőven Életinduló, nem is egy, hanem sok.
És a zene olyan sokmindenre használható (bár ez nem a legjobb szó rá).

Egy jó zene megmozgatja az érzelmeinket, más tudatállapotba tud juttatni, terápiás hatással bír, mozgásra bírja a testet, dobbanásra a szívet, megríkat, kacagtat, eggyéválásra bíztat, egységélményt okoz, más dimenziókat mutat meg, magasságokba és mélységekbe visz, belehúz a Pillanatba. Ha hagyjuk :)

Régen egy érzelmi mélypontom idején nem tudtam mihez nyúljak, hogy a mély fájdalomtól valahogy szabaduljak. Aztán elkeseredésem csúcspontján megittam egy doboz sört (szinte soha nem iszom alkoholt, mert nem szeretem az ízét), leültem lótuszülésbe 2 cm-re a hangfalaimtól, totál hangerőre állítottam a zenét és meditációs pózban végighallgattam a már korábban listára tett Metallica - Master of Puppets számot. Ha meghallgattátok, el tudjátok képzelni, hogy ekkora hangerőn és ilyen közelről milyen rezgéseket ad.... ez a pár perc mély belső üvöltés a zenével úgy átmosott, mint amikor egy vihar elsöpör minden szemetet a városból és nem marad más utána, csak az eső nedvességszaga.
Szerintem a Metallicás fiúknak nem biztos, hogy eszébe jutott valaha, hogy valaki önterápiára használja a zenéjüket :))

És akkor íme még pár kedvenc:
(azért fantasztikus, hogy a youtube-on mindent megtalálni...)
Régebben készítettem egy válogatást csendesebb zenékből Tara Relax néven. Már sok éve készült, de még most is ez az egyik kedvenc válogatásom a pihentető fajtából. Nagy sikere volt másoknál is, volt rá érdeklődés :)

Metallica számokból gyakorlatilag minden jöhet számomra a régi időkből. Elismerten szerelmes voltam James Hetfield hangjába. (csak a hangjába :)) ).
Életem egyik legjobb koncertje is Metallica volt. A Kisstadionból kiszorulva ugyan, de végigtombolva az egészet :))
- Wherever I may roam
- One
- Fade to black
- Sad but true (Csicsinek üzenem: ha egyszer olvasnád.. emlékszel? a SAT but true sapkára? :)))) )
Na jó, nem is sorolok többet, mert tényleg vagy 4-5 albumnyi számot idelistázhatnék :)

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése