2010. május 6., csütörtök

Egy délután Gangával

.
Ma délután újra elmentem Ganga szatszangjára. Még évekkel ezelőtt (amikor még Míra néven volt ismert) jártam nála többször. Szerintem egy végtelenül letisztult, kedves, vidám nő, akinek öröm a társaságában lenni.

Ez most is így volt. Tetszik a humora, a kedvessége, az a mód, ahogyan mindenkihez szeretettel fordul.
Feltettem én is egy kérdést. A reagálásaimról és a nem reagálásaimról. Nem mondom, hogy meglepett a válasz, mert már a kérdés feltevése előtt is tudtam mit fog válaszolni, mégis úgy éreztem, hogy ha hangosan kimondom a kérdésem, akkor jobban a helyére kerül bennem.
Úgy érzem sokkal könnyedebben kerülök kapcsolatba önmagammal, ha reakciókon keresztül teszem. Ha kapok egy kérdést, általában igyekszem az Énemből válaszolni. Az igaz, hogy az utóbbi időben ez nemigazán ment jól, túl gyorsan reagáltam. Most, hogy így erről írok, kezd tisztázódni bennem, hogy létezik a Reakció és a reakció. A Reakcióval, a válasz előtt kapcsolatba lépek Önmagammal és utána adok egy választ. Míg ha csak reagálok, ott nincs tudatosság, csak egyszerű visszaválasz, egyfajta érzelmi-szellemi ping-pong a játék valódi élvezete nélkül. A válasz, amit kaptam a szokásos válasz: tegyem fel a kérdést Ki vagyok Én?
Ki az, aki reagál, ki az, aki megfigyeli, ki az, aki erről tud, ki vagyok Én? Induljak tiszta lappal, egy új, számomra friss módon tegyem fel a kérdést önmagam felé.

Tetszett az is, amikor valaki másnak javasolta, hogy ezt a kérdést úgy érdemes feltenni, hogy a feltevéskor elengedjük a Ki és a vagyok-részeket is és amennyire képesek vagyunk legyünk jelen az Én-résznek. Ez egy rövid és hatékony módja szerintem a megtapasztalásnak.

Az utóbbi időben éreztem, hogy hiányzom Önmagamnak. Nem keresek már mestert, mint régen, nem várom, hogy más mondja meg ki vagyok vagy milyen irányba kéne mennem. Ezért kissé egyedül is éreztem magam. Gangával azért volt jó most találkozni, mert ő egy emlékeztető számomra, avval az üzenettel, hogy Minden Rendben Van.

Aki kedvet érez, hogy személyesen találkozzon vele. Május 14-ig majdnem minden nap elérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése