2010. május 16., vasárnap

Hazafelé... 3. (Ételek)

.
Úgy tűnik a hazafelé utak megmozgatják a gondolataimat… Nyilván a munkából való felszabadulás hozza magával őket.
(ezen a témán nem ma vasárnap gondolkodtam el, csak ma osztom meg)

Most arra gondoltam, hogy milyen érdekes, hogy miket eszünk.
Egy átlagos héten a következők kerülhetnek sorra (az én esetemben mind húsmentesen)

  • indiai zöldségösszeállítás
  • kínai tofu
  • olasz bolognai makaróni
  • frankfurti leves
  • francia hagymaleves
  • török csicseriborsós vegyestál
  • arab hummus

És ezek ismétlései, keveredései… amiért most írok:
Hol vannak a magyar ételek?

Azért előfordul az is néha. Paprikás krumpli, gulyásleves, gombapörkölt, stb. Mivel húst nem eszem, és a magyar konyha 99%-a húsos ételekből áll, ezért az általam nagyon szeretett indiai ételek a sűrűn választottak. Inkább csak rácsodálkoztam, hogy egy heti menüben bizony a magyar étel az, ami a legritkábban fordul elő.

Mindezeken elgondolkodva bekúszott a fejecskémbe a saját készítésű, hőn imádott rakott krumplim biokolbásszal… hmmm…. Azt hiszem hamarosan készítek egy tepsivel.
Időnként belelendülök a konyhatündér szerepbe (általában rövidtávú repüléseket végzek :D ), nemrég pld. palacsintát sütöttem.

A kedvesem által megismerhettem pár olyan ételt, aminek korábban a létezéséről sem tudtam, de lelkesen beavat :) Például a kakaóstészta, a mákospalacsinta, vagy az arab sajtleves.
Az én régi, kevésbé ismert nagy kedvencem a húsos nudli volt, marhahússal. De nemcsak azért nem eszem már, mert nem eszem húst, hanem mert már nem is bírná a gyomrom. Pár éve kértem anyukámat, hogy készítsen nekem szülinapomra (mert úúúgy csak ő tudja megcsinálni) és rosszul lettem az első pár falat után. Egyszerűen elszoktam már tőle. Pedig akkor is finoman volt elkészítve.

Mondjátok el, hogy nektek van-e olyan ételetek, ami nektek talán természetes hangzású, de szerintetek mások kevésbé ismerik…

A mai menüben, a korábban számomra ismeretlen citromos tejbegríz lesz, amit az unokatestvéremtől hallottam évekkel ezelőtt először.
*
Na már kész is... íme:


N

2 megjegyzés:

  1. hogy készül????
    :)
    finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nos az elején pont úgy, mint egy normál tejbegríz. Tej, gríz, kevergetés, cukor, kevergetés, kevergetés és amikor már nem teljesen folyékony az állaga, akkor citromlevet picit belefolyatni, illetve citromdarabkákat beletenni. Ezeket tényleg csak a végén kell, mert a citrom egyébként szétválasztja a tejet savóra és túróra. Amúgy így készül a házisajt a citrom segítségével, csak ott nincs gríz és cukor :)
    Én most reszeltem bele egy kis héjat is, de attól kesernyésebb lett, úgyhogy aki azt nem szereti, inkább hagyja ki.
    Citromimádóknak ajánlom a citromos-cukros palacsintát. :) Azt nem a tésztába kell tenni, hanem csak a már kész palacsintára rálocsolni/megszórni/felgöngyölni és nyammogni, hümmögni a jó ízektől :)

    VálaszTörlés