2010. augusztus 17., kedd

Egy hét kacagás a szépségben

.
Végre, végre, végre! Hét év után újra visszatértem régi szerelmemhez, a tengerhez! Egészen úgy volt, hogy az idén sem sikerül a vágyakozásomat gyakorlatba önteni, de egy hirtelen gondolatot megragadtam és nem eresztettem, aminek eredménye az lett, hogy egyik kedves barátnőmmel felkerekedtünk és meglátogattuk Thassos szigetét Görögországban.
Amíg készülődtem az útra és tájékozódtam a szigetről, akkor esett le, hogy két évvel ezelőtt is pont erre a szigetre készültem. Akkor sajnos az utolsó pillanat előtt a kedvesemnek közbejött valami és nem tudtunk elmenni. Az idén is vele szerettem volna tengert látni, de úgy látszik erre még várnom kell. Talán jövőre :)

Laza 25 órás buszozás után megérkeztünk a kikötőhöz, ahonnan komppal vittek át bennünket a szigetre. Már ekkor elfelejtettem az összes buszos nyüglődést, a kényelmetlen széket, a zsibbadt hátsómat (pedig tornáztam, mozogtam menet közben), a kialvatlanságot. Megláttam közelről a tengert és minden más távol került tőlem. Sirályok köszöntöttek és búcsúztattak amíg a komppal haladtunk.
Hamar elértünk a szállásunkhoz és éppen csak letettük a bőröndjeinket, már indultunk is a tengerhez. Csodás volt! A szállásunk is remek volt, a tenger pedig szavakkal leírhatatlan! Ráadásul sima homokos part volt. Tiszta, átlátszó, kagylómentes, sünmentes, szép hullámokkal, hosszan benyúló szakasszal, így nem kellett a hirtelen mélyüléstől és annak áramlataitól tartani. A szombatot (megérkezésünk napját) és a vasárnapot is a parton töltöttük. Hétfőn elmentünk egy szigettúrára és ugyan a "szokásos" rohamtúra volt, amit ilyenkor a turisták kapnak, de az idegenvezetőnk nagyon lelkes és kedves volt, sok-sok infót adott nekünk a helyről. Panagia falucska annyira megtetszett nekünk, hogy eldöntöttük, ide még visszajövünk és lassabban, tüzetesebben is megnézzük magunknak. Kedden vízben hullámzás. Szerdán délután visszamentünk egy helyi buszjárattal Panagiába és békésen körbesétáltuk, kismillió fotót készítve, mert elképesztő gyönyörű házacskák voltak tökéletes harmóniában összeépítve. Az egész helyből sugárzott a családias hangulat és a kreativitás.
A lehető legtöbb időt szerettük volna a tengernél tölteni és így is tettünk. Minden nap más volt a tenger. Minden nap más hullámokat hozott. Maga a táj is nagyon szép volt. Előttünk a nagy víz, mögöttünk hatalmas hegyek. Az időjárás is látványos volt, a hegyek magukhoz húzták a felhőket. Egyszer a parton ért minket egy erős zivatar. Letakartuk a csomagokat és beszaladtunk a vízbe. Lentről a sós víz áztatott minket, fentről az édesvízi zuhatag.

Gyakorlatilag folyamatában kacagtunk. Mindig volt min nevetni és a tenger átmosott minket, letisztított rólunk minden otthoni gondot, küzdelmet, nehézséget. Rengeteget hullámoztunk. A barátnőm itt tanult meg felfeküdni a víz tetejére és imádtunk a hullámok hátán pihenni.

Nagyon finomakat ettünk. A visszatérő kedvencünk a grillezett feta paradicsommártásban. Itthon is megcsináltam - bár persze nem lett ugyanolyan, azért hamar fogyott a család körében :)

Péntek hajnalban felkeltünk, hogy megnézzük a napfelkeltét. Megérte! Az egy külön létélmény! Ahogy ott ültem a parton, csak arra tudtam gondolni, hogy ezért megérte megszületni. Miután feljött a nap, leheveredtünk a törölközőnkre a homokba és aludtunk még egy sort a tenger morajlaása mellett a melegedő napsugarak alatt. Életemben nem aludtam még ennyire pihentetőt! Reggel még senki sem volt a parton, így gyakorlatilag ketten aludtunk ott, a strandolnivágyók csak késő délelőtt kezdtek el leszállingózni a partra.

Szombaton, a visszaindulás előtt még volt másfél óránk, amíg a busz megérkezett értünk, úgyhogy azt is még szorgosan a parton töltöttük, hogy minden percet kihasználjunk.

Leírhatatlan mindaz a szépség és könnyedség és humor, amit ott megéltünk. Egy pár fotóval megpróbálom megmutatni merre jártunk.

a turisták szórakoztatói és lelejmolói :)





napfelkelte










Panagia
kisujjammal sárkányfejet rajzolok a felhőből :)


strandos életkép








Nyúl a szélben




csajok



parti panoráma

Írtam egy rövid élménybeszámolót a Thassos fórumon, ahol az út előtt sok jótanácsot kaptam.
Készült egy cikk a buszos utazásunkról is, tanácsokkal a hasonló kalandra vágyóknak, illetve
a tenger bölcsességeiről is írtam, "Mesterem" tanításait ide kattintva olvashatjátok.
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése